۱۸ تیر ۱۳۸۸

آموزش دریافت Symbian Certificate (فایل cer و key) از سایت چینی iMobile

یکی از دلمشغولی‌های دارندگان گوشی‌های نوکیا، نصب برنامه‌های Unsigned یا "نیازمند گواهی" بر روی گوشی‌هایشان است. البته طبق قول معروف "هیچ چیز ناممکن نیست." دریافت یک گواهی از Symbian نیز دور از دسترس نیست. یکی از راه‌های معمول سایت چینی OPDA است که تأخیر و مراحل کمی پیچیده‌اش در صدور این گواهی‌ها، کاربران را به سمت جایگزین‌های دیگری سوق می‌دهد. یکی از این سایت‌های جایگزین، وب سایت چینی iMobile است. در زیر آموزش دریافت گواهی دیجیتالی (شامل دو فایل CER و KEY) را از این وب سایت نگاشته‌ام.

این آدرس را باز کنید و بر روی کادر قرمزرنگ مشخص شده کلیک کنید تا به صفحه‌ی Register بروید (دکمه‌ی کناری مربوط به Login است) :




سپس در صفحه‌ی ثبت نام به شکل زیر عمل کنید، قسمت‌های مشخص شده را پر کنید و با انتخاب دکمه‌ای که با کادر قرمز مشخص کرده‌ام، ثبت نام را پایان دهید (اگر Username تکراری بود، چند نام کاربری به شما پیشنهاد می کند) :



پس از این مرحله، به صفحه‌ی اصلی بازخواهید گشت، بر روی دکمه‌ی سبز رنگ که با کادر قرمز مشخص شده کلیک کنید:




حالا کد IMEI گوشی را وارد کنید و در فیلد پایینی برای تأیید، آن را مجدداً بنویسید و سپس بر روی دکمه‌ی پایین که با کادر قرمز رنگ مشخص شده کلیک کنید:




در صفحه‌ی بعد، اگر سرور این سایت شلوغ نباشد، در همان لحظه فایل cer و key را دریافت خواهید کرد، اما، در اکثر مواقع با پیغام زیر روبرو می شوید:




این پیغام به این معناست که Certificate شما تا 10 جولای 2009 ساعت 09:30 (به وقت محلی سایت) آماده خواهد بود و باید صبر کنید. البته همواره می‌توانید با Login به این سایت و با مراجعه به این برگه، از وضعیت Certificate های خود مطلع بشوید. در صورتی که گواهی شما آماده باشد، با تصویر زیر روبرو می‌شوید و با کلیک روی عبارت مشخص شده، می‌توانید نسبت به دانلود فایل مربوطه اقدام کنید:




توجه کنید این گواهی‌ها 3 ساله هستند و بنابراین تاریخ انقضای آنها سال 2012 است. در صورتی که گواهی را دریافت کرده‌اید، برای Sign کردن می‌توانید از ابزارهای مختلف Signer و یا از ابزاری که سایت iMobile تهیه کرده استفاده کنید، این ابزار از این لینک قابل دریافت است. توضیح این‌که در پنجره‌ی اصلی این برنامه فقط کافی است فایل cer و فایل key و سپس در پنجره‌ی دوم، فایل sis را برگزینید:




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر