۰۳ مرداد ۱۳۸۸

دسترسی از راه دور به مدل‌های مختلف گوشی‌های نوکیا، Nokia Remote Device Access

یکی از سرویس‌های جالب انجمن (فروم) نوکیا، دسترسی به گوشی‌های جدید نوکیا از راه دور است، درست مانند سرویس Remote Desktop که در ویندوز ارائه می‌شود و می‌توان از طریق اینترنت به میز کار یک PC دیگر متصل شد.


Remote Device Access یا RDA سرویسی از کمپانی نوکیاست تا کاربران بتوانند بدون در دست داشتن گوشی، از راه دور و از طریق اینترنت، گوشیهای دلخواه خودشان را وارسی کنند، با منوهای آن‌ها کار کنند، روی گوشیها برنامه نصب کنند و خلاصه این‌که گوشی را زیرورو کنند و با مدلهای مختلف و امکانات آنها آشنا بشوند.

پیش‌نیازهای استفاده از این سرویس به صورت زیر است:
1) مرورگری که جاوا اسکریپت را پشتیبانی کند، مانند IE یا Firefox
2) محیط اجرای جاوا (Java SE Runtime Environment) که از این آدرس قابل دریافت است.
3) اتصال اینترنتی که پورت
های 80 و 1200 را باز داشته باشد.

برای دست‌رسی به این سرویس، به آدرس فروم نوکیا بروید و یک شناسه ثبت و Login کنید، سپس این لینک را باز کنید. با صفحه‌ای مثل صفحه‌ی زیر روبه‌رو خواهید شد، حال می‌توان از بین Deviceهایی که Available هستند، یک مدل را انتخاب کرد. البته بعضی از Deviceها ممکن است "مشغول" باشند و باید منتظر ماند تا از رزور دیگر کاربران دربیایند.


پس از کمی، یک برنامه‌ی کوچک جاوا روی PC دانلود و اجرا میشود و حال میتوان گوشی جدید را از راه دور در دست گرفت، در اینجا من به یک نوکیا E90 وصل شده‌ام:



همانطور که میبینید حتی امکان نصب برنامه نیز بر روی گوشی از راه دور فراهم است. در اینجا در حال نصب یک بازی بر روی یک نوکیا E63 هستم:



معمولاً جدیدترین مدل‌های نوکیا به این لیست اضافه میشوند تا کاربران بتوانند با آنها آشنا بشوند، به عنوان مثال در حال حاضر سه گوشی N97 و 5800 در لیست تلفنهای این سرویس موجود است، ضمن اینکه میتوان از جدیدترین گوشیهای اضافه شده به این سرویس با کلیک روی عبارت News در بالای صفحه آگاه شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر