۰۳ مرداد ۱۳۸۸

دسترسی به فایل‌های PC بر روی گوشی، Nokia Ovi Files

با کابل USB گوشی خود را به PC وصل می‌کنید و بین فایل‌های موجود روی گوشی گشت می‌زنید، اما اگر بخواهید عکس این کار را انجام بدهید، چه راهی وجود دارد؟ Ovi (بخوانید "اُ وی") با سرویس‌های متنوع‌اش به صورت پیوسته برای دارندگان گوشی‌های نوکیا، خدمات جدیدی ارائه می‌دهد. یکی از این سرویس‌ها Ovi Files یا سرویس "فایل‌های اُ وی" است. هدف از ارائه‌ی این سرویس در ماه‌های گذشته توسط نوکیا، دست‌رسی هرچه آسان‌تر به فایل‌های موجود بر روی کامپیوترهای خانگی از طریق مرورگر گوشی است. گرچه این سرویس در ماه‌های پیش، غیررایگان و به صورت آزمایشی "سه ماه رایگان" بود، اما در 21 جولای، وب‌لاگ اُ وی خبر از رایگان شدن این سرویس داد.


برای استفاده از این سرویس، باید ابتدا یک شناسه در سایت Ovi تهیه کنید (گرچه این روزها دیگر همه‌ی دارندگان گوشی‌های نوکیا باید یک شناسه‌ی Ovi داشته باشند). سپس نرم افزاری را با نام Ovi Files Connector دریافت و روی PC خود نصب کنید. حال کافی است این برنامه را اجرا کنید و با گوشی خود به این آدرس بروید و با شناسه‌ی Ovi خود وارد شوید. به این ترتیب مشاهده خواهید کرد که تمامی محتویات دیسک سخت PC شما به صورت شاخه‌ها و فایل‌های مختلف بر روی گوشی قابل دست‌رسی و دریافت است.


لازم به ذکراست این سرویس به شما 10 گیگابایت فضای رایگان ارائه می‌کند که بتوانید از هر جا و در هر زمان فایل‌های موجود روی PC خود را روی گوشی داشته باشید. البته اگر به جای گوشی، با PC دیگری نیز به Ovi Files وارد بشوید، می‌توانید فایل‌های PC خودتان را ببینید. ضمن این‌که قابلیتی با نام Anytime Files در این سرویس گنجانده شده تا بتوان فایل‌های موجود روی PC را حتی در صورت خاموش بودن آن، در دست‌رس داشت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر